Football Manager Suomi
Takaisin pääsivulle
Tänään on 09.02.2010 02:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Alueen säännöt

Paina linkkiä nähdäksesi säännöt

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Joni Sikkinen - Tuleva tähtivalmentaja?
ViestiLähetetty: 09.05.2008 16:23 
Poissa
First team player
Käyttäjän avatar

Suosikkijoukkue: JIPPO, Liverpool
Suosikkipelaaja: Litmanen, Fabregas, Torres, Sneijder, Berbatov, Ibrahimovic, Barry, Alonso, Xavi, Arshavin
Olen tällä hetkellä Australian maajoukkueen valmentaja mutta on katsottava ajassa taaksepäin että tiedämme miten olen tähän päässyt.

Olin 17-vuotias kun pelasin Jipossa junnupelaajana ja olin todella lupaava pelaaja. Olin pelannut yhden poikamaaottelunkin. Mutta yhtäkkiä tapahtui erittäin paha juttu mitä en osannut odottaa, loukkaannuin. Lääkärikin sanoi että en voi enää ehkä koskaan pelata huipputasolla. Ja siinä sitten menikin haaveet. Koulutkin meni huonosti enkä luultavasti päässyt mihinkään työhön. Kävin koulut jotenkin loppuun ja jäin vanhempien luo lorvailemaan. Jippo kuitenkin pyysi minua edustusjoukkueen huoltajaksi mistä olin melkoisen innoissani. Sain surkean palkan, ja olin semmoiset viitisen vuotta huoltajana ja vanhempien sohvalla. Muut tietenkin vitsailivat että jaksaako tommoinen kloppi edes lääkelaukkua kantaa. Lopultakin 25-vuotiaana pääsin apuvalmentajaksi koska olin selviytynyt hyvin junnujen valmentamisesta, ja Jipon johto oli huomannut valmenukselliset taitoni. Siinä sitten säädin 29-vuotiaaksi edustusjoukkueen apuvalmentajana ja edelleen vanhempien luona. Ja 29-vuotiaana pääsin vihdoin päävalmentajaksi koska Jarmo Korhonen lähti etsimään uusia haasteita KPV:stä. Olin todella innoissani koska pääsin valmentamaan Ykkösessä pelaavaa joukkuetta, ja sain vielä vuokrakämpänkin. Yhtäkkiä myös typyköitä seurasi perässä ja valitsin niistä parhaimman.

Aika Jipossa:

Jipossa alku meni loistavasti ja pääsin aika korkeallekin alkuvaiheilla ja tavoite oli vaatimattomasti säilyttää sarjapaikka. Siinä sitten meni ihan kivasti kuin syntyi jälkeläinenkin. Mutta lopulta kuitenkin alkoi joukkue tippua enkä saanut tehtyä mitään ja toisiksi viimeinen oli lopulta sijoitus ja tiputin joukkueen Kakkoseen. Sain potkut ja lähdin etsimään onnetomasti uutta seuraa. Harva haluaa valmentajaa jonka ainoa saavutus on Jipon Kakkoseen tiputtaminen. Lopulta entinen sopupelijoukkue Arezzo hyväksyi minut valmentajaksi mistä olin kovin yllättynyt. Lähdin kuitenkin Italiaan ja onneksi tyttöystävä tuli mukaan.

Aika Arezzossa:

Vihasin Italian jalkapalloa mutta lähdin Italiaan. Tavoite oli pitää joukkue Serie B:ssä. Alku oli jälleen loistava, voitin 3 ekaa peliä mutta sitten alamäki oli tasainen. Minulla oli teoreettiset mahdollisuudet nousta Serie A:han, mutta sitä ei tietenkään tapahtunut. Tipuin tietysti taas alemmas.
Serie C odotti Arezzoa ja potkut minua. Erosin kuitenkin itse, ja taas piti lähteä etsimään uutta seuraa. Hankin joukkueeseen Fabien Barthexinkin maalivahtivalmentajaksi ja Suomesta semmoisia lupauksia kuin Jani Bäckman, Lauri Dalla Valle ja Valeri Minkenen. Ne eivät auttaneet ja uutta seuraa etsittiin. Hain useisiin joukkueisiin ja maajoukkueisiin mutta heti ei tärpännyt. Odotin pitkään kunnes vihdoin se tapahtui, minua pyydettiin Australian maajoukkueen päävalmentajaksi ja lähdin samantien Australiaan hyväksymään sopimuksen. Melkoinen yllätysvalinta itsenikin mielestä mutta aioin näyttää vihdoin kaikille.

Australiassa pääsin heti tekemään valintoja Aasian cupin pelaajista. Alkulohko oli ennakkoon helppo ja otinkin helpot voitot. 3-0 Bahrainista, 2-1 Uzbekistanista ja 5-0 Thaimaasta.

Puolivälierissä voitto Qatarista 2-0, Välierissä Kiinasta voitto rankkareilla, ja Finaalissa 3-2 voitto Arabiemireettikunnista. Näin tuli upea Aasian cupin voitto, ja pääsin Australian valmentajien Hall of Fameen.

Australian paras pelaaja Aasian cupissa:

Tim Cahill

Kuva

Tämän jälkeen harjoitus otteluissa tappio Suomesta 1-0 ja Virginia saarista 3-0

Ja nyt olemme oikeassa ajassa.

MM-karsinta lohkossa tulee olemaan Intia, Malesia ja Pohjois-Korea.
Harjoitusotteluita on myös sovittu Brasiliaa ja Englantia vastaan.

Bolton Wanderers with Phil Wesley (lopetettu)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.05.2008 15:20 
Poissa
First team player
Käyttäjän avatar

Suosikkipelaaja: Litmanen, Fabregas, Torres, Sneijder, Berbatov, Ibrahimovic, Barry, Alonso, Xavi, Arshavin
Siinä on shotteja joukkueesta,kokoonpanosta,tulevista otteluista ja rankingistä.

Joukkue ja avaus
Tulevat ottelut
Ranking

Viimeksi muokannut joninho päivämäärä 15.06.2008 12:46, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.06.2008 21:13 
Poissa
First team player
Käyttäjän avatar

MM-karsinnat alkoivat Australian kohdalla ja ensimmäinen peli oli Intiaa vastaan.

:asia_ind: Intia 0 - 2 Australia :oceania_aus:

:goal: Williams (15) , Grella (66)
:injury: Jidayi
Shots: 4 - 11
Posession: 48% - 52%
:mom: Brett Emerton

Hallitsimme peliä suurimmaksi osaksi, ja saimme tehtyä pari maaliakin siinä.
Ensimmäinen maali syntyi 15. minuutilla kun Tim Cahill nousi keskeltä ja laukoi. Pallo pomppi siitä David Williamsille joka ei erehtynyt pilkun kohdalta. 0 - 2 lukemat tulivat kun Brett Emerton syötti laidasta Vincenzo Grellalle joka tulitti pallon ylänurkkaan kuudentoista rajalta ohi hölmistyneen intialaisvahdin.

Kuva

Emerton oli pirteä

Siinä vielä sarjataulukko MM-karsinnoista

http://www.fmsuomi.com/incoming/_______ ... ulukko.JPG

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2008 11:25 
Poissa
First team player
Käyttäjän avatar

MM-KARSINNAT

Kuva

MM- Karsinnat jatkuivat murskaavalla 7-1 voitolla Pohjois-Koreasta.

:oceania_aus: Australia 7 - 1 Pohjois-Korea :asia_prk:

:goal: Bridge x2, Kisnorbo, Williams x2, Cahill, Emerton.
:mom: Tim Cahill

Peli oli täysin hallinnassa. Jotain kokeiluja yritin ja ne onnistuivat hyvin, kuten Mark Bridge toinen maaottelu, ja heti tuli kaksi maalia.

U-23

Myös U-23 olympiakisojen karsinnat ovat lähteneet hyvin käyntiin.

Australia U-23 4 - 0 Bahrain U-23
Australia U-23 6 - 0 Jordania U-23
Australia U-23 2 - 3 Irak U-23
Australia U-23 2 - 0 Bahrain U-23

Irak- häviö oli pettymys, mutta virhe oli valmentajan.

Tässä vielä sarjataulukot:

Maajoukkueen sarjataulukko
U-23 sarjataulukko

Seuraavassa viestissä tulee tietoa joukkueesta ja haastattelu.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2008 12:44 
Poissa
First team player
Käyttäjän avatar

Tässä linkki kaikista maajoukkueen pelaajista. Huutomerkilla merkityt avauksessa ja tähdellä(*) merkityt pelaa myös U-23:sissa.

Maalivahdit
Mark Schwarzer !
Justin Pasfield *
Puolustajat
Eddie Bosnar
Stephen Laybutt
Jonathan McKain !
Craig Moore !
Patrick Kisnorbo !
Lucas Neill !
Luke Wilkshire
Jacob Timpano *
Wade Oostendorp *
Keskikentta
Vincenzo Grella !
Mark Bresciano !
Brett Emerton !
Scott Chipperfield
Harry Kewell
Tim Cahill !
Jason Culina
Neil Kilkenny *
Shaun Ontong *
Hyokkaajat
John Aloisi
Joshua Kennedy
Mark Viduka
Mark Bridge * !
David Williams * !

Anteeksi mutta talla kerralla ei olekaan haastattelua.

Anteeksi myos tama etta joudun kirjottamaan aata ja oota kun kone sekoilee[/i]

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]